Velkommen til sommermøte for NBF Sør-Trøndelag 26.mai 2016!

Velkommen til medlemsmøte før sommeren! For to år siden arrangerte NBF en bibliotekturné som ble en knallsuksess. Dette har vi lyst til å gjenta. I år besøker vi Moholt Folkebibliotek, Realfagsbiblioteket på Gløshaugen og Gunnerusbiblioteket på Kalvskinnet.
Moholt har nettopp startet med meråpent bibliotek, og de deler hjertelig av sine erfaringer så langt. Realfagsbiblioteket åpnet i april nye læringsarealer. Det som tidligere var arkiv for trykte tidsskrifter er nå transformert til varierte arealer for studier, mingling og avslapning, samt makerspace med symaskiner, verktøy og 3D-printer. På Gunnerusbiblioteket besøker vi Knudtzonsalen, Broder Lysholm Knudtzons vakre bibliotek fra 1800-tallet som er gjenskapt med bokhyller og kunstgjenstander. Knudtzonsalen figurerer også i Jørgen Brekkes romaner.
Etter bibliotekrunden spiser vi mat på Tulla Fischer. Bli med!

Program:
Klokka 15.30 – Moholt bibliotek ved Lars Danielsen
Klokka 16.45 – Realfagsbiblioteket ved Tove Knutsen og Marie Sindre Bjelke
Klokka 18.00 – Gunnerusbiblioteket ved Stein Johansen
Klokka 19.00 – Vi spiser på Tulla Fisher

Det går an å komme inn i turnéen underveis, si ifra på forhånd i merknadsfeltet på påmeldingen. Se meny og kryss av hva du ønsker i påmeldingsskjemaet. Si ifra om matallergier. Maten må du betale selv, men deltakelse på turnéen er gratis.

1. Tagliatelle al mare – 180 kr.
    Spinat tagliatelle, villfanget scampi, kongekrabbe, blåskjell, chili, hvitløk, sitron, persille, smør og hvitvin
  2. Osso Bucco – 245 kr.
    Storfeskank i rødvin, tomat, rotfrukter med gremolata og potetpurè
  3. Quattro formaggio – 160 kr.
    Pizza med Norvegia, gorgonzola piccante, mozzarella og parmesan

Frist for påmelding er 18.mai 2016. Påmelding her

Du kan velge om du vil gå fra bibliotek til bibliotek eller om du vil ta bussen. Her er busstidene som passer best med runden vår.
Busstider for buss nummer 5:
Moholt – Gløshaugen: Kl. 16.33
Gløshaugen – sentrum: Kl. 17.39