Referat fra styremøte 30.01.2018

Referat fra styremøte i NBF Sør-Trøndelag 30.01.2018 Sted:  Melhus bibliotek Til stede: Ann Helen Bergsland Mørk, Tonje Meland Øverland, Toril Åbotnes Iversen, Veronica Talgø, Hanne Lieungh Aspås, Anita Sæther (ref.) Kristin Storrusten, kommunikasjonsrådgiver i NBF, deltok også på møtet. Forfall: Anette Hellan Hoøen, Caroline Jære Einseth, Tina Halkinrud   01/18: Trekking av gavekort, medlemsverving Vi … Fortsett å lese Referat fra styremøte 30.01.2018

Referat fra styremøte 20.11. 2017

Styremøte 20.11.2017 Sted: Trondheim katedralskoles bibliotek Tid: 16. januar 2017 16.00-18.00 Tilstede: Anita Sæther, Ann Helen Bergsland Mørk, Anette Hellan Hoøen, Veronica Talgø, Hanne Lieungh Aspås, Tina Halkinrud, Toril Åbotnes Iversen, Caroline Jære Einseth (referent) Forfall: Tonje Meland Øverland   12/2017 Oppsummering høst 2017 NBF Sør-Trøndelag var medarrangør for debatt om falske nyheter 28. august. … Fortsett å lese Referat fra styremøte 20.11. 2017

Vinner av vervekampanjen

Fra 1. september og ut 2017, hadde vi en vervekampanje i NBF Sør-Trøndelag. Vi har trukket en vinner blant de nye medlemmene, og vinneren er Ellen Næss Jensen! Vi gratulerer! Hun får 500 kr i gavekort på bokhandel.

Velkommen til årsmøte 6. mars!

Tirsdag 6. mars er det årsmøte i NBF Sør-Trøndelag klokka 18.00. Vi møtes på Fylkesbiblioteket i 4. etasje på Trondheim folkebibliotek. Dette årsmøtet blir spennende! Vi skal stemme over om vi skal slå sammen NBF Sør-Trøndelag og NBF Nord-Trøndelag. Nord-Trøndelag kommer også til å ha sitt årsmøte på Trondheim folkebibliotek. Dersom det blir sammenslåing, vil siste del av møtet foregå … Fortsett å lese Velkommen til årsmøte 6. mars!

Styremøte 21.08.2017

Referat fra styremøte i Norsk Bibliotekforening avd. Sør-Trøndelag 21.08.2017 Sted: Realfagbiblioteket Tid: 21. august 2017 kl. 16.00 – 17.30 Tilstede: Ann Helen Bergsland Mørk, Anette Hellan Hoøen, Tonje Meland Øverland, Hanne Lieungh Aspås og Anita Sæther (referent) Forfall: Caroline Lære Einseth, Veronica Talgø, Tina Halkinrud og Toril Åbotnes Iversen   12/2017          Bibliotekdebatt Vi har blitt … Fortsett å lese Styremøte 21.08.2017

Hvem skal få Bibliotekprisen 2017?

Kjenner du til et bibliotek eller en bibliotekar som fortjener en ekstra anerkjennelse for jobben de gjør? Da må du si ifra til oss! Norsk Bibliotekforening Sør-Trøndelag deler annet hvert år ut en pris til et bibliotek, en person eller organisasjon/institusjon i Sør-Trøndelag. Prisen er en anerkjennelse for fremragende bibliotekinnsats. NBF SØR-TRØNDELAG ØNSKER FORSLAG TIL MOTTAKERE AV … Fortsett å lese Hvem skal få Bibliotekprisen 2017?

Stipend til Idun Knutsdatter Østerdal

Idun Knutsdatter Østerdal får stipend fra NBF avd Sør-Trøndelag. Vi gratulerer! Annethvert år har NBF avd. Sør-Trøndelag utlysning av stipend. I år hadde vi to utlysninger. På den siste utlysningen fikk vi inn to like gode søknader. Styret vedtok derfor å avgjøre tildelingen ved trekning. Vinneren ble Idun Knutsdatter Østerdal som søkte om midler til konferanse … Fortsett å lese Stipend til Idun Knutsdatter Østerdal

Bli med på litteraturfest!

Nå er programmet for Trondheim Litteraturfest klart. Hvis du er medlem i NBF Sør-Trøndelag og har lyst til å bli med på et arrangement, vil vi gjerne bidra med 100 kr til din billett. Du kjøper billetten selv, men kan etterpå sende oss en mail med ditt navn, bilde av billetten og kontonummeret ditt, og … Fortsett å lese Bli med på litteraturfest!

Fra nær og fjern. Statusraport om fjernlån høsten 2017

Sted : Sør-Trøndelag fylkesbibliotek Tid : Tirsdag 31. oktober 2017 kl. 10:00 – 14:00 Fjernlånssamarbeidet mellom bibliotekene er i stadig endring. Ikke minst har de siste årene vært preget av dette. Det inviteres til en dag hvor vi kan møtes i Trøndelag på tvers av fag- og folkebibliotek og ulike biblioteksystemer og se på vårt … Fortsett å lese Fra nær og fjern. Statusraport om fjernlån høsten 2017